יום ראשון, 23 במרץ 2008

תרבות ה"אינסטנט" והשפעתה על תהליכי הלמידה

ילדינו כיום, כבר מיום היוולדם רגילים לקבל הכל ומהר.
נפלאות הטכנולוגיה מבצעות עבורנו מטלות פשוטות במהירות ובכך אני מתפנים לביצוע מטלות מסובכות יותר - מזכיר משהו מהתנאי השני במאמרו של סלומון(2000).
איך זה משפיע על ילדינו בתהליכי הלמידה?
אני חושבת שהם רוצים להעשיר את ידיעותיהם, אך הם גם רוצים שזה יקרה מהר. בכך הם לעיתים לא משקיעים מספיק בתהליך הלמידה עצמה, בתהליכי החשיבה והעמקה בנושאים אותם הם לומדים.

תגובה 1:

תמרית אמר/ה...

אני מסכימה עם דבריך ורק רוצה לחזק זאת כי אני רואה איך זה מתבטא עיקר בשאלות . תלמידים לא ממש קוראים את השאלות בזמן המבחן ולכן עונים לא נכון על השאלה. המורה לאזרחות בבית הספר שלי אמרה לי שהיא ממש מיואשת מכך. אני הצעתי לה שתבחן אותם על הבנת הנקרא של שאלות ורק אחר כך תעבור לבירור של תוכן.